piątek, 3 kwietnia 2015

JAK NIE PRZYTYĆ W ŚWIĘTA


źródło: demotywatory.pl

Też zastanawiacie się jak przetrwać Święta i nie przytyć? Tradycyjne polskie potrawy nie pozostawiają złudzeń – dietetyczne na pewno nie są. Zobaczcie:

*  jajko z 1 łyżką majonezu – ok. 170 kcal
*  10 dkg ćwikły – ok. 40 kcal
*  10 dkg kiełbasy zwyczajnej – ok. 200 kcal
*  talerz żurku – ok. 300 kcal
*  10 dkg sernika z rodzynkami– ok. 300 kcal
*  10 dkg ciasta kruchego na mazurek – ok. 430 kcal

To były złe wiadomości dla osób dbających o linię i liczących kalorie. Dobre są takie, że Święta to właściwie tylko dwa dni, a w takim czasie trudno zrujnować konsekwentne, wielomiesięczne dbanie o prawidłową dietę. Nawet jeśli zjecie więcej niż zwykle, szybko wrócicie do dobrych nawyków.

Możecie też zastosować kilka tricków, dzięki którym trochę ograniczycie liczbę spożytych kalorii.
1. Pozwólcie sobie na bardziej obfite świąteczne śniadania i obiady, a zjedzcie mniejsze niż zwykle pozostałe posiłki. Liczcie kalorie (oczywiście na tabele-kalorii.pl) i nie przekraczajcie dziennego pułapu.

2. Pijcie dużo wody. Dzięki temu zjecie trochę mniej, bo żołądek będzie wypełniony.

3. „Odchudźcie” wielkanocne dania, np. majonez zastąpcie własnoręcznie zrobionym sosem na bazie jogurtu naturalnego. Tylko od was zależy co do niego dodacie: trochę chrzanu? Pokrojony drobno czosnek? Koperek? Sos będzie o wiele lżejszy niż majonezowy, a niemal równie pyszny.

4. Wiecie, że babcie, rodzice lub współmałżonkowie będą wam podsuwać świąteczne przysmaki? Z uśmiechem zbierajcie wszystko na talerzyku i  obiecujcie, że gdy tylko przyjdzie wasza pora posiłku, na pewno się poczęstujecie. I rzeczywiście to róbcie… ale tylko w takiej ilości, którą uznacie za właściwą. I wilk syty, i owca cała :)

5. Powyższa rada będzie mieć zastosowanie tylko w przypadku, gdy będziecie pamiętać o regularnym jedzeniu posiłków o wyznaczonych porach. Ale z tej zasady nie warto rezygnować nawet w Święta, po co rozregulowywać sobie metabolizm…

6. Kręćcie się między stołem a kuchnią – po pierwsze, taki ruch pozwoli wam spalić troszeczkę kalorii, a po drugie – nie będziecie mieć bez przerwy przed oczami całego stołu świątecznych smakołyków.

Udanych Świąt! :)

K }

niedziela, 9 listopada 2014

JESIENNA DIETA Z GŁOWĄ

Gdy na zewnątrz robi się zimno, nagle mamy ochotę na bardzo treściwe jedzenie – zauważyliście to? To atawizm, organizm chce się przygotować na zimę poprzez zgromadzenie zapasów tłuszczyku. Uważajcie więc, żeby i Was nie dopadło jesienne podjadanie. Jedzcie z głową, korzystajcie z tych przysmaków, które wyjdą Wam na zdrowie. Przykłady?

* Dynie, które nie tylko pięknie wyglądają jako halloweenowe potwory, ale też mają bogate wnętrze, z którego można zrobić pyszne potrawy.

* Jabłka, gruszki – możecie zorganizować zabawę w spróbowanie każdej dostępnej odmiany, ciekawe jaki wynik osiągniecie!

* Grzyby – czy pamiętacie, że mają bardzo mało kalorii? Wybierzcie się na grzybobranie lub kupcie je w zaufanym miejscu i wyczarujcie z nich coś dobrego.

O czym jeszcze warto pamiętać? Jedzcie regularnie, pijcie dużo wody. A jeśli czujecie, że musicie się rozgrzać, do herbaty dodajcie imbir i cynamon. Następnie okryjcie się kocykiem i sięgnijcie po ulubioną książkę lub włączcie ulubiony program. Udanej jesieni :)

{ K }

poniedziałek, 19 maja 2014

ŚNIADANIE

Co dziś jedliście na śniadanie? Pamiętajcie, że to bardzo ważny posiłek, którego nie można pomijać! Dbajcie o to, żeby Wasze śniadanie było nie tylko pyszne i zdrowe, ale i ładnie podane. "Je się oczami!" :)




{ K }

wtorek, 7 stycznia 2014

CHUDNIEMY Z KALORIADĄ!

Nowy rok, nowe cele, nowe możliwości! :) Zapraszam Was do wspólnego odchudzania – razem raźniej i łatwiej! Zaglądajcie na stronę, a na początek – przypomnijcie sobie o czym pisałam wcześniej.

Powodzenia! 

{ K }